Hermanus, Oudtshoorn & Plettenbergbaai - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Justine Halderen - WaarBenJij.nu Hermanus, Oudtshoorn & Plettenbergbaai - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Justine Halderen - WaarBenJij.nu

Hermanus, Oudtshoorn & Plettenbergbaai

Blijf op de hoogte en volg Justine

01 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Keurboomstrand

Dag 5 'S morgens na een heerlijk ontbijt op pad gegaan richting Hermanus. Een klein uurtje rijden door de wijnvelden en toen waren we in dit schattige walvissendorpje.
Echt alles staat hier in het teken van de walvissen! Je kan een route lopen langs de kust om ze te spotten, een boottocht is niet nodig.
Nadat we waren ingecheckt bij onze lodge voor 2 nachten: Sixteen guest lodges on main, zijn we dan ook lekker gaan wandelen. Het was een heerlijke zonnige dag!
Onderweg kom je ook diverse bordjes tegen die over het wildleven vertellen wat daar rond rent zoals stekelvarkentjes, otters en kameleonnen. Maar ook een soort van bever die zagen we nog het meest en ook ik stond ineens oog in oog met 1 midden op het pad. Gelukkig rende ze snel door de bosjes in haha.
We hebben laat 's middags heerlijk uitgebreid geluncht aan het water en zijn daarna terug gewandeld naar de lodge om nog even aan het zwembad te liggen.
De volgende ochtend moesten we optijd op omdat we gingen kooiduiken met haaien... ten minste dat was het plan. Eenmaal aangekomen in kleinbaai een hele uitleg gehad, de boot in het water geviert (deze word het water ingereden dmv een tractor) en de redelijk hoge golven met gepaste snelheid getrotseerd, dit was nog leuk! Toen kwamen we aan op de locatie waar ze konden zitten. Nou ik zal je vertellen we hebben ongeveer 2.5 uur rondgedobberd echt de ultieme droom voor mijn maag.. en geen haai gezien. Kleine domper maar we hadden al vernomen dat er orka's gespot waren en dat ze waarschijnlijk gevlucht waren... dus toen gelukkig weer terug naar het vasteland!
'S avonds zijn we nogmaals uit eten geweest, ik weet het een heel zwaar leven haha maar het eten hier is zo lekker en goedkoop!

Dag 7, vroeg ontbijt en even tanken voor de eerste keer want we hadden een lange tocht voor de boeg 4 uur in de auto door en langs verschillende bergpassen en weilanden. Een tocht van 360km maar wat een uitzicht!
Af en toe wel even je hart vasthouden als je slingerend door de bergpassen rijdt met 70km/pu en Nick vond het GEWELDIG!
Richting Oudtshoorn, de stad van de Struisvogels!
Nou die hebben we gezien, eerst 1, toen 2 toen 5 en toen 500!
De rest van de middag hadden we eigenlijk een beetje ingepland als rust middag en eventueel speling voor het kooiduiken maar dat hoefde niet meer.
We verbleven in de Boulders lodge & spa met inderdaad een Spa :) en dus hebben wij onszelf getrakteerd op een massage! Waarna we helemaal zen lekker hebben gegeten in het restaurant van de lodge. Nick heeft struisvogel biefstuk met rode wijnsaus geprobeerd en het is eigenlijk nog geeneens zo verkeerd!
Zaterdag 30 september: Wauw wat een dag!
We zijn 's morgens begonnen bij de Cango wildlife ranch ook in Oudtshoorn. Eerst kregen we een rondleiding door het park met cheetahs krokodillen, vleermuizen, gieren, maki's,  luipaarden en witte bengaalse tijgers! Prachtig mooi park, niet heel groot maar je komt wel dichtbij de dieren. We wilden hier eerst een kooiduik met krokodillen doen, maar het water was nog te koud voor ze en dus bleven ze op de kant liggen wat hetzelfde effect gaf als je er  gewoon boven stond. En dus hebben we een meet&greet gehad met een prachtige cheetah van 15 maanden genaamd Raven. Wauw wat een geweldig mooi dier en wat een apart gevoel. Ze liet zoveel toe en lag lekker te spinnen terwijl wij haar aaide, echt geweldig!

Daarna zijn we doorgereden naar Keurboomstrand vlakbij Plettenbergbaai!
We hebben hier voor 2 nachten een luxery suite met uitzicht op zee bij the Arch rock resort. Dit is echt met hoofdletters WAUW! Heel de dag zwemmen er 2 walvissen voor ons raam en scholen met dolfijnen, echt dit is gewoon niet te beschrijven hoe mooi en genieten dit is!
In de namiddag hadden we nog een leuke activiteit bij the Elephant sanctuary bij the Crags. We hebben gewoon op een olifant gezeten en er mee gewandeld en eten gegeven! Wat een prachtige beesten! Ze zijn hier opgevangen omdat ze niet meer voor zichzelf konden zorgen en hier krijgen ze alle aandacht en verzorging die ze nodig hebben!
Echt wat een dag!
Een bucketlist punt weer afgevinkt!
Die avond hebben we heerlijk gegeten bij Enrico's een Italiaans restaurant gelijk naast het resort.
Echt voor iedereen die nog naar Zuid Afrika op vakantie gaat is dit resort zeker een aanrader, wij zaten in suite Carol!
Zondag 01 oktober: een spannende dag voor Nick! Hij mocht gaan bungeejumpen van een van de hoogste bruggen van de wereld: 216m diep! Kon hij eindelijk z'n verjaardagskadootje verzilveren :)
Deze brug bevindt zich in Tsitikamma national park ook een plaatje om te zien! Daar aangekomen zijn we beide gewogen en kreeg Nick een harnas om. Ik mocht mee de brug op zodat ik hem kon zien springen, dit was al een uitdaging op zich! Je kijkt zo daar het gaas de afgrond in.... ze hebben het wel mooi gedaan met een speciale plek onder de brug met dj en alles!
Nick was als laatste aan de beurt en na dat alles bevestigd was werd er afgeteld en hop daar ging die! Hij vond het GEWELDIG! Z'n ogen straalde en het staat mooi op film! Voor de liefhebbers jullie zullen het nog zien!
'S middags zijn we lekker in het resort gebleven, even op het strand geweest en op het moment terwijl ik dit schrijf kijk ik uit over zee waar weer 3 walvissen ronddobberen!
Straks gaan we nog 1 laatste keer hier uit eten om morgen door te rijden naar Addo Elephant!

• 02 Oktober 2017 - 15:14

Nelleke:

Hoi Jus wat maken jullie een hoop mee ne wat zien jullie veel mooi's ik heb het filmpje van Nick gezien van je moeder ik doe het hem niet na hoor nig veel plezier

• 08 Oktober 2017 - 17:53

Adrie Van Dorp :

Leuk om jullie belevenissen in zuid afrika te lezen !
    Wij gaan in december dus we kunnen er wat van opsteken
    Groet van de buren van de concertweg! Adrie en jan
    Fijne vakantie

• 08 Oktober 2017 - 18:34

Nelleke:

Wat een leuk stukje weer jus nog lekkereen weekje genieten foto's zie ik een donderdag weer van je moeder en vast gefeliciteerd met je zus groetjes